یافتن افرادی که محصول شما را خریداری کنند، بخش مهمی از کل فرآیند فروش است. آیا محصولی خوب دارید، اما مشتریان مناسب ندارید که آن را خریداری کنند؟ آیا از روش دسترسی به مشتریان خود اطمینان ندارید یا پیام فروشتان گیج‌کننده است؟

پس توصیه می‌کنم این چند راهکار برای داشتن فروش بیشتر در زمان کمتر را حتماً بررسی کنید:

1- فقط بفروشید

نگاهی به لیست کارهایی که باید انجام دهید، داشته باشید. چند کار و مسئولیت روزانه غیر از فروش محصولات و خدمات خودتان مشخص کرده‌اید؟ هر آنچه غیر از فروش را به اشخاص دیگری تفویض کنید. زمانی که 100% انرژی خودتان را به فرایند فروش اختصاص می‌دهید و از قید وظایف زائد و دیگر کارهایی که تنها وقت شمارا می‌گیرند رها می‌شوید، درواقع درنهایت زمان آزاد بیشتری نسبت به آنچه نیاز دارید، به دست می‌آورید. این به این معنا است که موفق به نهایی کردن فروش‌های بیشتری نسبت به قبل می‌شوید و همچنان زمان آزادی را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید آن را هر طور که تمایل دارید سپری کنید.

3- با خریداران سطح پایین خود خداحافظی کنید

از فروش در سنگر و جان‌پناه دست‌ بردارید و شروع به هدف‌گیری مشتریان ایده آلی کنید که قدرت تصمیم‌گیری قابل‌قبول در برابر حجم خرید و همچنین بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری در محصول یا خدمت شما دارند. نهایت سعی و تلاش خود انجام دهید که فقط و فقط به مدیران عامل بفروشید. قیف فروش شما باید از خریدارانی که خود مصرف‌کننده نیستند و به‌طور کل واسطه‌ها خالی شود. اگر توان فروش به مدیران عامل و رئیس شرکت‌های را ندارید، سعی کنید به سطحی بالاتر از مشتریان در چارت سازمانی شرکت‌ها نسبت به حال حاضر اقدام کنید.

4_ برای فروش بیشتر در زمان کمتر ، اشتیاق مشتری را برانگیزید

از قدیم گفتند هر عملی یک عکس العملی دارد. بنابر اصل تقابل هر کسی چیزی دریافت می کند دوست دارد چیزی هم بدهد.بر این اساس برای فروش بیشتر بهتر است یک چیز خیلی کوچک و حتی یک لطف کوچک هم می تواند مشتریان شما را راضی و خوشنود نگه دارد و ان را نسبت به برند شما وفادار نگه دارد. در اینجا مساله ارزش هدیه و یا خدمت نیست بلکه حس درونی است که برای فرد اتفاق می افتد. یکی دیگر از مهم ترین کارها برای وفادری مشتریان می تواند حفظ تعامل با مشتریان بعد از خرید باشد.

فروش بیشتر در زمان کمتر

فروش بیشتر در زمان کمتر

5_ماهی‌های کوچک را رها کنید

به‌طور خاص و ویژه بر روی فروش‌های بزرگ متمرکز شوید. شاید بهتر باشد وضعیت را از جنبه مدنظر قرار دهید: مثلاً داشتن 100 فروش به ارزش 10 هزار تومان بهتر است یا داشتن 5 فروش به ارزش 200 هزار تومان؟ بله هر دو درنهایت یک‌میلیون تومان وجه نقد را وارد صندوق شما کرده است. با این‌ وجود، این دو شیوه نیازمند دو حجم مختلف از کار و تلاش برای به ثمر رسیدن می‌باشند.

فرصت‌های کوچک و تقریباً بی‌ارزش فروش را به افرادی واگذار کنید که قدردان آن بوده و چشم‌انتظار آن‌ها هستند، اما خودتان آن‌ها در اولویت قرار ندهید. از حالا به بعد، فقط و فقط در پی ماهی‌های بزرگ باشید، و پس از مدتی ببینید که فروش‌ های شما سودآورتر از گذشته شده، درحالی‌که حجم سعی و تلاش شما برای به ثمر رساندن آن‌ها کم و کمتر شده است.

مدیر بازاریابی و نقش آن در موفقیت سازمان
مشاهده مطلب

6_ در افزایش فروش پافشاری نکنید

این کسب‌وکار شماست. به‌ طور طبیعی، شما می‌خواهید درآمدزایی کنید، اما در میل به افزایش سود، شما پافشاری خود را نشان می‌دهید. فروش نرم معمولاً برای کسب مشتری جدید بهتر عمل می‌کند. اجازه دهید مشتری جدید بداند که کسب‌ و کارتان چه چیزی را ارائه می‌دهد، نتایج آن را به آن‌ها نشان دهید و نظرات و رضایت مشتریان را به آن‌ها عرضه کنید. این اطلاعات می‌تواند فروش بیشتر را برای شما بدون پافشاری انجام ‌دهد.

7_ منتظر آمدن مشتری نباشید

برای فروش بیشتر باید منتظر آمدن مشتری نباشید. این بدان معنی است که یک راه تعاملی و ارتباط بین نماینده برند با مشتری بالقوه باید وجود داشته باشد و این کار باید باعث برگشت مشتری به شرکت شود. شما باید تکنیک های فروش را رو در رو با مشتری انجام دهید و گاهی شما به سراغ مشتری بروید. جالب است بدانید همیشه نماینده قانونی نمی تواند راه گشا باشد و در مواقعی شما باید به صورت حضوری و مستقیم وارد عمل شوید. شاید گفت یکی از دلایل ناموفق بودن فروش در برخی از معاملات همین باشد.

حالا که با این چند روش تعجب‌ برانگیز برای فروش بیشتر در زمان کمتر آشنا شدید، چه‌کاری را می‌خواهید به‌طور متفاوت در صنعت خودتان انجام دهید؟ نکته مهم این است که فرقی ندارد صنعت شما، چه صنعتی میباشد، این راهکارها همگی می‌توانند تأثیری شگرف بر میزان فروش شما در مدتی کوتاه داشته باشند.

البته به‌عنوان نکته آخر باید این را هم به شما یادآوری کنم که هر کاری دارای خطرات و ریسک‌های خودش است و باید توجه داشته باشید که جذب و نهایی کردن مشتریان بزرگ نیز نیازمند مهارت‌هایی است که اگر بر آن‌ها تسلط نداشته باشید، مطمئناً ریسک زیادی را متحمل خواهید شد.

 مشاهده مقالات بیشتر 

ترفند های فروش در بازاریابی

۱۰ استراتژی برای افزایش فروش موفق

تاثیر هدایای تبلیغاتی قبل از فروش

 

⭐️به این مقاله چه امتیازی میدهید؟⭐️

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 2 امتیاز از مجموع: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *