داشتن خلاقیت و نوآوری در کسب و کار ، از ویژگی های اصلی مدیران موفق محسوب می شود.

چرا که مدیران به خوبی می دانند که برای پیشرفت در کسب و کار به خلاقیت و نوآوری نیازمند هستند و با داشتن روحیه ای خلاق می توان یک کسب و کار موفقی داشت.

هر چه خلاقیت و نوآوری در کسب و کار بیشتر باشد ، گام های موفقیت مجموعه کسب و کار و سازمان بلند تر و محکم تر خواهد بود.

در این مقاله ، به بررسی خلاقیت و نوآوری در کسب و کار می پردازیم و خواهیم آموخت که چگونه خلاقیت و نوآوری را در سازمان خود ایجاد کنیم و یا ارتقا ببخشیم.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت عمل تبدیل ایده های جدید و تخیلی به واقعیت است. خلاقیت به وسیله توانایی درک جهان به شیوه های جدید، شناخت الگوهای پنهان، ایجاد ارتباط بین پدیده های ظاهرا غیر مرتبط و ایجاد راه حل ها مشخص می شود. خلاقیت شامل دو فرآیند است: تفکر، سپس تولید. خلاقیت فرآیند ایجاد چیزی جدید است.همچنین خلاقیت مستلزم اشتیاق و تعهد است.

تعریف نوآوری

نوآوری اجرای یک محصول یا خدمات یا فرایند جدید یا به طور قابل توجهی بهبود یافته است که برای کسب و کار، دولت یا جامعه ارزش ایجاد می کند.

بسیاری از افراد براین باوراند که خلاقیت هیچ ارتباطی با نوآوری ندارد. اما خلاقیت نیز بخش مهمی از معادله نوآوری است. نوآوری بدون خلاقیت امکان ندارد. معیار کلیدی در هر دو خلاقیت و نوآوری، ایجاد ارزش است.

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

 چه تفاوتی بین خلاقیت و نوآوری وجود دارد؟

خـلاقـیت پیدایی و تولید یک انـدیـشه و فکر جدید است. در حالی که نوآوری ، اجرا کردن آن اندیشه و فکرجدید است.  خلاقیت اشاره به قدرت ایجاد اندیشه های نو دارد و نوآوری به معنای کاربردی ساختن آن افکار تازه و نو است.

آیا از هشت ایده مهم  وارن بافت برای سرمایه گذاران مبتدی مطلع هستید؟کــــلـــیــک کنید.

 چگونه خلاقیت و نوآوری در کسب و کار خود داشته باشیم؟

🔺کسب دید و نگرشی موافق نسبت به فکرهای(ایده های)نوین

🔺حساسیت نشان دادن نسبت به مساله

🔺فعالیت ضمیر ناخود آگاه روی مساله

مدیــران موفق به خوبی می دانند که وجود عوامل بازدارنده ظهور خلاقیت ؛ مهمتر از استعداد خلاقیت است ؛‌چرا که در صورت آزادسازی ذهن  از الگوهای رفتاری ؛ در مدت زمان کوتاهی می توان قدرت خلاقیت و عملی کردن فکر ها و اندیشه های کارکنان را  به خوبی افزایش داد.

✅ سعی کنید با مشتریان وکارکنانتان به طور مداوم در ارتباط باشید تا از تفکر و ایـده‌‎های آنان برای بهبود فرآیندها، محصولات و خدمات هم در سطح درونی و هم بیرونی استفاده نمایید. به دنبال پیشنهاد وتوصیه ها باشید. از مشاوران کسب و کار، کمک‌ و راهنمایی‌هایی برای توسعه و نوآوری در کسب و کارتان بهره گیرید. فراموش نکنید که نوآوری کلیدی برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کار است.

 

 مشاهده مقالات بیشتر 

ترفند های فروش در بازاریابی

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری
مشاهده مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *