درقدم اول مشتری را جذب کنید!

ترفند اولیه این فروشندگان حرفه ای خیلی ساده است ؛ از شما میخواهند با بو کردن عطر های جدیدشان بدون درخواست اولیه خرید ، شما را جذب کنند تا بتوانند در فرصت مناسب قدم بعدی را بردارند .

 برای جذب مشتری ،مشتری را بشناسید

چند باری که قصد داشتم عطری را بخرم ،فروشنده سعی داشت از روی ظاهر ، گفتار و برخورد ما ، اخلاق ما را شناسایی کند . حتی خیلی با احترام از ما سوال کرد : در مورد علایقمان ، شغلمان و …

پیشنهادات خاص را به مشتری بدهید

فروشنده سعی میکرد مناسب شخصیت ما پیشنهاد اولیه اش را مطرح کند . مثلاً با توجه به اینکه شما در جلسات زیادی شرکت می کنید ، این عطر مجلسی را به شما پیشنهاد می کنم . و در آخر یک شیشه کوچک از عطری که پیشنهاد داده و مناسب بود را برای من پر کرد !

یک قدم جلوتر بروید

ما هیچ گونه تصمیمی برای خرید عطر نداشتیم ولی شیشه ای که فروشنده پر کرد ، باعث شد ما فراموش کنیم که قصد خرید عطر نداریم !! به همین سادگی فروشنده عطر به مرحله بعدی و تکمیل پیشنهاداتش رفت .

قدم بعدی این بود که او یک شیشه 3 برابر بزرگتر برداشت و آن را با همین عطر پر کرد و پیشنهاد داد که شما به جای قیمت ۳ برابر ، این را با قیمت دو برابر بخرید . در اینجا ما ناخودآگاه در نقش یک خریدار مصمم رفته بودیم !

هدیه ای را برای مشتری در نظر بگیرید.

فروشنده مطرح کرد که اگر این عطر را بخرید ، یک شیشه اشانتیون هم از من هدیه می گیرید که می توانید همین عطر یا عطر دلخواه دیگری را برای اشانتیون انتخاب کنید . چه کاری را برای جذب مشتری می دانید؟ خب تصور داشتن یک شیشه عطر کوچک در جیب لباس ، آن هم رایگان ، چه حسی را در لحظه خرید برای شما ایجاد میکند؟

محصول یا خدماتی با کیفیت ارائه دهید

دفعه قبلی که از همین عطرفروشی ها خرید کرده بودم ، راضی بودم . همین دلیل خوبی بود برای مقاومت کمتر و خرید مجدد .

حق را به مشتری و مشتری را تایید کنید.

وقتی یکی از عطر ها را بو کردم ، گفتم که این عطر قدیمی و اصیل است . فروشنده گفت: آفرین … کاملاً درسته ، این یک عطر اصیل است ! شما خیلی خوب تشخیص دادید !

هر چند ما این ترفندهای فروش را می شناختیم و از اول صحبت ها به روش فروش فروشنده دقت می کردیم ، ولی حرف های سنجیده و حساب شده اش باعث رضایت ما و جذب شدن به حرفهایش می شد .

جذب مشتری

جذب مشتری

به مشتری اطمینان دهید

در بین صحبت ها برای اثبات اصل بودن عطر ها ، فروشنده مخزن های عطرش را که روی آن نام تولید کننده را نوشته بود نشانمان داد که باعث اطمینان بیشتر ما شد . دلیلی نمی دیدیم که بخواهیم بیشتر تحقیق کنیم !

تضمین کنید

اگر واقعاً به کالا یا خدماتی که ارائه می دهید ، اعتماد دارید ، چرا آن را تضمین نکنید ؟ این کاری بود که این فروشنده توانا با ما کرد .

چند تکنیک حرفه ای اصول بازاریابی و فروش
مشاهده مطلب

خدمات پس از فروش بدهید

فروشنده  گفت هر وقت احساس کردید از این عطر خوشتان نمیاد ، بیایید و آن را عوض کنید . این کار برای فروشنده ما هزینه زیادی نداشت ولی اطمینانی که به ما می داد ، دلیلی برای نخریدن باقی نمی گذاشت .

به همین سادگی ، ما دو شیشه بزرگ عطر خریدیم ، بی آنکه نیازی به خریدن آنها داشته باشیم.

 

 مشاهده مقالات بیشتر 

با این روش ها، جلب اعتماد مشتری خود را افزایش دهید!

 ده نوع مشتری که هر کاسبی باید آن هارا بشناسد

7سوالی که قبل از شروع کسب و کار باید از خود بپرسید!

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *