مجله مدیریت امین

مقالات آموزشی موسسه آموزش عالی آزاد امین 

Amin.Management Blog

Educational articles of Amin Business School

جلب اعتماد مشتری

با این روش ها، جلب اعتماد مشتری خود را افزایش دهید!

با این روش ها، جلب اعتماد مشتری خود را افزایش دهید!

به این مقاله امتیاز دهید

مهم ترین نکته برای افزایش فروش محصول جلب اعتماد مشتری است. مشتری زمانی اقدام به خرید کالا می کند که به فروشنده و یا عرضه کننده اعتماد داشته باشد. در این مقاله خواهیم گفت که جلب اعتماد مشتری و به دست آوردن اعتماد مشتریان ، کلید فروش و ایجاد وفاداری مشتری است.

مشتری های قبلی را به نظردهی آنلاین تشویق کنید

برای تشویق مشتریان به نظر دادن در فضای آنلاین، می‌توانید یک آفر ویژه مثلا کد تخفیف‌ یا هدیه‌ رایگان به آن‌ها بدهید. بنابراین مشتریان در وب‌سایت‌تان در مورد محصول نظر می‌دهند یا اینکه در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ خاص محصول و برند شما حمایت می‌کنند. پیشنهاد می کنیم شما هم نظرات مثبت آنها را در شبکه اجتماعی شخصی و کاری به اشتراک بگذارید.

طفره رفتن را کنار بگذارید!

یکی از راه های جلب اعتماد مشتری  ، طفره نرفتن برای مشتری است!به بیراهه کشیدن بحث یا همان طفره رفتن از جواب دادن ، شروع سرد شدن مخاطب شما است. اگر از شفاف کردن مشکلات کار و علل بدقولی های خود طفره می روید شک نداشته باشید که تمام تلاش های خود را برای جلب اعتماد دیگران بر باد داده اید!

 بهترین منافع برای مشتریانتان را فراموش نکنید

مشتریان می دانند که چه زمانی شما به دنبال آن ها هستید و چه زمانی به دنبال منافع خودتان هستید. زمانی که تعارض منافع وجود دارد به سختی می توانند به شما اعتماد کنند.

 ارتباط چشمی با مشتری خود برقرار کنید

وقتی مردم به کسی دروغ می‌گویند، مسیر چشمشان به سمت‌ زمین یا هر جایی به غیر از چشمان کسی که در حال دروغ گفتن به او هستند، منحرف می‌شود.

هم‌چنین نبود ارتباط چشمی موجب «دلالت ضمنی» منفی می‌شود. «بن دکر» مدیر اجرایی شرکت ارتباطاتی دکر بر اساس مقاله‌ای در وال استریت ژورنال می‌گوید: «افرادی که نگاهشان را زود از شما بر می‌دارند یا از ارتباط چشمی خودداری می‌کنند، معمولا غیر قابل اعتماد، بی‌توجه و عصبی هستند».

در راه اعتمادسازی نحوه‌ی ارتباط غیرکلامی شما به اندازه‌ی ارتباط کلامی مهم است. البته خیره شدن تمام وقت به چشم مشتری می‌تواند حس ناراحتی در او به وجود بیاورد. دکر یک ارتباط چشمی ۷ تا ۱۰ ثانیه‌ای را برای ایجاد ارتباطی همراه با اعتماد و اطمینان توصیه می‌کند.

ثابت‌ قدم باشید

صرف‌نظر از زمان، استواری و ثبات قدم عامل کلیدی در اعتمادسازی است. شما باید به تمامی مفاد قرارداد خود پایبند باشید و به همه‌ی وعده‌های خود عمل کنید و در عین حال برای خود اعتبار هم به‌ وجود بیاورید.

برای مثال برخی از فروشنده‌ها هنگامی که می‌خواهند صحبت خود را شروع کنند، می‌گویند فقط ۵ دقیقه از وقت‌تان را می‌خواهیم. ولی تا نیم ساعت هم به صحبت کردن ادامه میدهند، تا زمانی که مشتری خسته شده و باید برود.

این رفتار نقطه‌ی مقابل ثبات قدم است. وقتی که شما فقط ۵ دقیقه برای صحبت می گیرید، باید فقط ۵ دقیقه صحبت کنید و به محض اتمام وقت ،حرف‌های‌تان تمام شده باشد.آن زمان است که خریدار متوجه می‌شود حرف شما واقعا حرف است و کم کم به شما اعتماد خواهد کرد.

 احساس نگرانی واقعی خود را به مشتری برسانید

اگر برای مشتری خود و مشکلات او اهمیتی قائل نیستید، پس در حرفه‌ی اشتباهی وارد شده‌اید. برترین فروشنده ها کسانی اند که به مشتری خود و دغدغه‌هایش اهمیت می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند. این توجه واقعی فروشنده، نتیجه‌اش جلب اعتماد مشتری است.

هدیه ای در کنار خرید مشتری به او بدهید

تصور کنید که بعد از خرید یک کیف 100 هزار تومانی ، علاوه بر آن، یک سرکلیدی کوچک و با ارزش هم هدیه می‌گیرید. فروشنده هیچ تعهدی ندارد که این هدیه را به شما بدهد، اما با دادن این هدیه ، باعث شد تا یک احساس مثبت نسبت به برند و فروشگاه در شما ایجاد شود. این روش یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها برای جلب اعتماد مشتری است.

راستی در مقالۀ «تاثیر هدایای تبلیغاتی قبل از فروش » کامل دربارۀ تاثیر فوق‌العادۀ این نوع هدایا صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال ایجاد حس رضایت و خوشحال کردن مشتری هستید، آن را مطالعه کنید.

و در آخر ، جلب اعتماد مشتری و  اعتماد یک روزه بدست نمی آید، اما می توان پایه و اساس اعتماد را یک روزه بنا کرد. از این نکات برای رسیدن هرچه سریع تر به وضعیت مشاور قابل اعتماد برای مشتری فرصت استفاده کنید.

مشاهده مقالات بیشتر

تقویت کسب ‌و کار در شرایط رکود اقتصادی

۷ ایده برای بازاریابی اینترنتی موفق

 ده نوع مشتری که هر کاسبی باید آن هارا بشناسد

فهرست مطالب

نیاز به مشاوره کسب و کار دارید؟ از یک جلسه مشاوره رایگان کارشناسان موسسه امین استفاده کنید

دوره‌های رایگان آموزشی مدیریت
داستان موفقیت کسب‌کارهای واقعی
آخرین مقالات مجله مدیریت امین
پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در واتس اپ تماس مستقیم پشتیبانی در ایتا Instagram
چت در تلگرام چت در واتساپ تماس مستقیم پیچ اینستاگرام
چت در تلگرام تماس مستقیم چت در ایتا
تماس مستقیم

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

شروع جشنواره  دوره MBA – DBA

اگر صاحب کسب و کار هستید،همین الان رزرو رایگان این دوره را انجام دهید و یک جلسه مشاوره رایگان کسب وکار دریافت کنید

ظرفیت محدود

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

نیاز به  مشاوره رایگان دارید؟
شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند

برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم مقابل وارد کنید
برای رزوز رایگان شرکت در دورهمی مدیران به میزبانی موسسه آموزش عالی امین شماره خود را در فرم زیر وارد کنید
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای دوره بازرسی فنی و کنترل کیفیت جوش نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.
اگر برای کسب و کارتان یا ثبت نام دوره MBA نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا باشما تماس بگیریم.

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟
اگر برای ثبت نام یا کسب وکارتان نیاز به مشاوره دارید، شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان امین با شما تماس بگیرند.