فروش مانند شماره‌گیری یک شماره تلفن  است. اگر می‌خواهید با فردی ارتباط برقرار کنید، باید این اعداد را به ترتیب و به طور صحیح وارد کنید.در صورت اشتباه وارد کردن شماره مقصد در ارتباط دچار مشکل می شوید. در فروش نیز باید از این فرآیند مشخص پیروی کنید تا بیشترین مقدار فروش، فروش مجدد و مشتریان معرفی‌شده را برای خود تضمین کنید.

فقط لازم است که بفهمید انتظارات و در خواست مشتری از کسب و کارتان چیست! 

بله همین است! به همین راحتی می‌توانید نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش داده و فروش را بیشتر کنید.  در این مقاله ، چند نکته مهم از اصول بازاریابی و فروش را برای شما بیان می کنیم:

 محصول:

محصول تولیدی یکی از مهمترین پارامترهای بازاریابی و فروش است. اگر می خواهید در فروش و بازاریابی موفق باشید باید محصولی تولید کنید که با نیاز مشتری همراستا باشد و مشتری خواهان محصول شما باشد.

علاوه بر نیاز مشتری کیفیت نیز اصل مهمی است. چرا که محصولی که کیفیت مطلوبی نداشته باشد به زودی از بازار کنار گذاشته می شود.

قیمت گذاری:

قیمت گذاری مسئله ای بسیار مهم و قابل تامل است، نمی توان به سادگی بر روی محصولی قیمت گذاشت.قیمت گذاری ارتباط مستقیم با استراتژی دارد، استراتژی شماست که قیمت را مشخص می کند.سازمانی که می خواهد محصول لوکس بفروشد، دیگر نمی تواند بدنبال ارائه محصول ارزان قیمت باشد.

اصول بازاریابی و فروش

اصول بازاریابی و فروش

برای قیمت گذاری باید بازار را دقیق مشاهده کرد، قیمت رقبا و محصولات مشابه را بررسی کرد و سپس اقدام به قیمت گذاری کرد

فروش حضوری

یکی از مشهورترین و درعین‌حال گران‌ترین اصول بازاریابی و فروش ،فروش حضوری است.همانند بازاریابی مستقیم، فروش حضوری نیز از روش‌های ارتباطات نفربه‌نفر در بازاریابی است. فروش حضوری زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت به‌صورت مستقیم به سراغ مشتریان فعلی یا خریداران بالقوه کالا و خدمات خود می‌رود و محصول را به آن‌ها عرضه می‌کند. این شکل از ترویج بسیار شبیه به گفت‌وگو با مشتریان است و بنابراین مهارت‌های مذاکره، متقاعدسازی و نفوذ بسیار اهمیت پیدا می‌کند.

اگر میخواهید فروشنده ای حرفه ای در کسب و کار خود باشید،به شما پیشنهاد میکنیم مقاله ۲۰ ویژگی فروشنده حرفه ای را مطالعه کنید!

برخورد دوستانه:

اگر مشتریانی دارید که پیوسته و به‌طور منظم به شما (فروشگاه، رستوران و غیره) مراجعه می‌کنند، با آنها خوش‌و‌بش کوتاهی داشته باشید.

اگر نام مشتریان را می‌دانید در هنگام صحبت با آنها، نام‌شان را به‌کار ببرید.احوال‌پرسی دوستانه همراه با لبخندی چند‌ثانیه‌ای باعث می‌شود افراد احساس کنند با یک دوست سروکار دارند. در مورد مشتریان تلفنی هم در صورت امکان این‌گونه رفتار کنید.

سؤال مشتری را به زبان ساده پاسخ دهید؛ از عبارت‌های نامفهوم تخصصی استفاده نکنید.اگر محصولی پیچیده و یا جدید می‌فروشید، با لحنی که به مشتری احساس حقارت بدهد، صحبت نکنید و از پرسش‌ها و مشکل آنها در درک حرف‌هایتان آزرده نشوید. جمله‌ها و کلمات را به گونه ای بیان کنید که مشتری حرف‌تان را بفهمد. در صورت امکان، اطلاعات بیشتری در اختیار مشتری بگذارید.

 مشاهده مقالات بیشتر 

۷ ایده برای بازاریابی اینترنتی موفق

۲۱نکته برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای

۱۰ تکنیک روانشناسی برای مدیریت بازاریابی،افزایش فروش و مشتری

 

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری
مشاهده مطلب
⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 2 امتیاز از مجموع: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *