با پرسیدن این دسته از سوالات مصاحبه می توانید متوجه شوید فردی که برای استخدام با شما تماس می گیرد (می تواند مستقیما از سمت کارفرما باشد یا یک شرکت کاریابی) و شما را به مصاحبه دعوت می کند، ارزش صرف وقت و انرژی را دارد و یا خیر!

وقتی برای مصاحبه با شما تماس می گیرند، این ۱۰  از سوالات مصاحبه را بپرسید!

۱- آیا برای یک کار تعیین شده با من تماس گرفته اید یا فقط در حال جمع آوری اطلاعات برای بانک اطلاعاتی خود هستید؟ (بعد از شنیدن پاسخ می توانید تصمیم بگیرید که وقت خود را صرف پرکردن بانک اطلاعاتی آن شرکت بکنید یا نه)

۲- از خودتان بگویید. چند وقت است که در حال استخدام کردن هستید؟ چند وقت است که با شرکت کنونی خود کار می کنید؟ (اگر از مشخصات اون آگاهی دارید، می توانید پروفایل او در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین را ببرسی کنید)

۳- امسال چند نفر را استخدام کرده اید؟ (این سوال بیشتر در رابطه با کاریابی ها است. با پرسیدن این سوال می توانید بفهمید کاریابی یا فردمصاحبه کننده کارش را درست انجام می دهد یا نه، فقط رزومه هایی که بدستش می رسد را برای کارفرما ارسال می کند.

۴- حقوق تقریبی آن چه میزان است و عنوان شغلی مورد نظر چیست؟(اگر درمورد حقوقش چیزی نگفت می توانید محترمانه تلفن را قطع کنید، چون استخدام کنندگان حرفه ای مقدار حقوق را می گویند. بعلاوه اگر نمی توانند درمورد نکته ای اساسی مثل حقوق با شما صداقت داشته باشد، بهتر است وقت خود را هدر ندهید.)

سوالات مصاحبه

سوالات مصاحبه

۵- محل کار کجاست؟ (مرکز شهر، غرب ، شرق؟)

۶- چه مهارت ها و سوابقی مد نظر شما است؟

۷- آیا امکان دارد که دو یا سه روز بعد از اینکه با شرکتی که شما معرفی کردید مصاحبه کردم، به من اطلاع دهید آن شرکت چه تصمیمی گرفته است؟ (در شرکت های کاریابی می توانید از این سوال استفاده کنید.)

۸- بعد از مطالعه رزومه ی من فکر می کنید من تا چه اندازه ی برای آن شغل مناسب باشم؟

۹- اگر همین الان رزومه ام را برای شما بفرستم مرحله بعد، چه خواهد بود؟

۱۰- چه چیزهای دیگری را می خواهید درمورد من بدانید؟

برخی افراد به این سوالات به راحتی پاسخ می دهند اما برخی سعی خواهند کرد کنترل را در دست بگیرند و یا شما را تحقیر کنند. این افراد عموما به اشتباه فکر می کنند افراد باصلاحیت زیادی برای استخدام وجود دارند.

شغل و اقبال شما خیلی مهم هستند، به افرادی که برای آنها و خود شما ارزشی قائل نیستند، اعتماد نکنید. وقت و توجه خود را صرف کارفرمایانی کنید که لیاقت شما را دارند.

 مشاهده مقالات بیشتر 

10 نکته مهم برای ارتباط موثر که باید بدانید!

ده نکته برای مدیریت زمان

برای برند سازی چه باید کرد؟

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 0 امتیاز از مجموع: 0]
دوره مشاوره حقوقی املاک در مشهد
مشاهده مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *