برای برقراری ارتباط موثر

نه تنها باید توانایی خوب سخن گفتن را داشته باشید، بلکه باید بتوانید خوب گوش بدهید. ابزارهای گوش دادن فعالانه که برخی از آن ها در زیر ارائه شده اند به شما کمک می کنند مکالمه و یا بحث بسیار موفقیت آمیزی را داشته باشید.

  • بر سخنان فرد سخنگو تمرکز  کافی داشته باشید.

  • برای درک کامل پیام فرد سخنگو، هم به محتوا توجه کامل داشته باشید و  هم عواطف موجود در پیام را در نظر بگیرید.

  • ارتباط چشمی با فرد سخنگو داشته و آن را حفظ کنید تا متوجه شود که به او توجه دارید.

  • پس از پایان سخن فرد سخنگو، برای اطمینان از درک صحیح پیام او، بازخورد کلامی ارائه دهید.

  • زمانی که دیگران با شما سخن می گویند،سعی کنید همیشه آرامش خود را حفظ کنید.

  • هنگام گوش دادن صادق باشید و از قضاوت بپرهیزید.

  • هنگام ارائه بازخورد، برای اطمینان از درک صحیح پیام، بازخورد خود را در یک جمله ارائه دهید.

  • تنها بر کلمات تمرکز نکنید؛ به نحوه ی انتقال و بیان پیام نیز توجه کنید.

  • عواطفی را که برای درک پیام دارای اهمیت اند به رسمیت بشناسید.

  • هدفتان در مکالمه این باشد که نیت واقعی سخنگو را درک کنید

ارتباط موثر

ارتباط موثر

 مشاهده مقالات بیشتر 

فن بیان و سخنوری برای مدیران

چند نکته طلایی و مهم در مشتری مداری

دو عامل اساسی برای مذاکره موفق

 

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
کسب و کار اصولی را در دوره مشاور حقوقی املاک بیاموزید
مشاهده مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *