در این مقاله با ۱۰ مهارت برتر که آموزش آن ها در سال ۲۰۲۰ ضروری و نیاز است آشنا میشویم. این مهارت ها را در خودتان تقویت کنید و در کسب و کار خود به کار ببرید چرا که برای شما بسیار سودمند است.

1.Complex Problem Solving

مهارت حل مساله که در زندگی روزمره بسته به نوع مساله(ساده یا پیچیده)نیاز است . گرچه طراحی و ساختار گرایی به روند حل مساله کمک می کند اما تصمیم گیری به موقع در موقعیت، موفقیت را بیشتر خواهد کرد که شامل: شناسایی مساله،ساختن تصویری واقعی از آن ،پیدا کردن راه حل مناسب ،تصمیم گیری،پیاده سازی و مانیتور کردن فیدبک ها می شود.

2. Critical Thinking

یا همان تفکر انتقادی

این مفهوم از ۲۵۰۰ سال پیش مطرح شده است. فرد با این نوع مهارت توانایی این را خواهد داشت که ارتباط منطقی بین ایده ها را بفهمد و قدرت تشخیص و ارزیابی را داشته باشد. همچنین ارتباط و اهمیت ایده ها را درک کرده و خود قدرت بیان عقاید و نظرات خود را داشته باشد.این مهارت باعث پیشرفت مهارت های زبانی،خلاقیت و… در فرد می شود.

3.Creativity & Innovation:

یا همان خلاقیت و نوآوری که احتمالا همه با آن آشنا هستید.

خلاقیت و نوآوری در واقع تبدیل یک ایده یا تصویر جدید به یک واقعیت است. توانایی دید و درک جهان به روشی جدید برای پیدا کردن الگوهای مخفی و نادیده شده است. البته خلاقیت و نوآوری دو روند دارد. تفکر و تولید.

اگر ایده یا تفکر جدید داشته باشید ولی نتوانید آن را عملی کنید در واقع خلاقیتی ندارید.

4.People Management:

مدیریت افراد

که اشاره به نقش پذیری به عنوان یک رویه در تربیت افراد یا انگیزه مند کردن آنها برای بهبود و اجرای بهتر است که سخت ترین و مهم ترین نقش در بحث های مدیریتی است.

5 Coordinating with Others:

مهارت هماهنگ شدن با دیگران

این مهارت شامل توانایی سازماندهی کار خود و لینک آن با دیگران است و توجه به فعالیت های مختلف به طور همزمان دارد. البته با اولویت بندی و تفویض اولویت در صورت لزوم.

مهارت برتر

6. Emotional Intelligence:

هوش هیجانی

این مهارت اشاره به توانایی فرد برای کنترل احساسات و استفاده از آن برای بالا بردن قدرت تفکر است.

افرادی که هوش هیجانی بالا دارند ، در تشکیل و حفظ روابط بین فردی و گروهی بهتر عمل می کنند.

7. Judgment & Decision Making

مهارت تصمیم گیری و قضاوت

در این مهارت فرد برای حل مشکلات از بین چند گزینه امکان پذیر،یک گزینه را انتخاب میکند. مساله ای که واضح و مشخص است ریسک پذیری و قبول آن از طرف فرد است.میتوان گفت این مهارت یک جزء کلیدی از مهارت های مدیریت محسوب می شود.

8. Service – Orientation Management:

مدیریت سرویس گرا

که به توانایی و تمایل به پیش بینی،تشخیص و رفع نیاز دیگران گفته می شود. افراد دارای این مهارت در فراهم آوردن رضایت افراد و در دسترس و تمرکز افراد اطراف خود تلاش می کنند.

9. Negotiation

یا همان مذاکره

روشی است که افراد آن را برای حل و فصل اختلافات به کار میگیرند.در این روش افراد برای درک مساله و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تلاش می کنند.

آشنایی با رشته MBA و مزایای انتخاب و تحصیل در آن
مشاهده مطلب

افراد در مذاکره، به دنبال منافع متقابل و حفظ یک رابطه کلیدی برای نتیجه ای موفقیت آمیزانه هستند.

10.و آخرین مهارت برتر  Cognitive Flexibility

که از آن به انعطاف پذیری شناختی تعبیر می شود.

توانایی ذهن است برای سوئیچ بین تفکر در دو مفهوم متفاوت یا به عبارتی تفکر در مورد مفاهیم متعدد به طور همزمان با در نظر گرفتن جنبه های مختلف فکری.

 

 مشاهده مقالات بیشتر 

7سوالی که قبل از شروع کسب و کار باید از خود بپرسید!

۸ فعالیتی که افراد موفق ،زمانشان را برای آن ها هدر نمی دهند

اصول و مهارت های مذاکره

 

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *