تنها زمانی ارتباط موثر در کسب و کار خود مشاهده خواهید کرد که  هردوی فرستنده و گیرنده اطلاعات یکسانی را به عنوان نتیجه ارتباط درک کنند. برای انتقال موفقیت آمیز پیام به طرف مقابل باید با استفاده از مهارت های ارتباطی افکار و ایده های خود را به طور موثر و کارامد انتقال داد. هنگامی که این کار با موفقیت انجام نشود، افکار و ایده هایی انتقال خواهد یافت که متعلق به خود فرد نبود و منعکس کننده افکار او نیست. این موضوع موجب بروز مشکلاتی و شکست در ارتباطات شده و مانعی در مسیر دستیابی به اهداف فردی و حرفه ای میگردد.
بسیار از افراد قادر به برقراری ارتباط موثر افکار و ایده های خود در قالب شفاهی یا کتبی نیستند. این ناتوانی، رقابت موثر در محیط کار را برای این افراد تقریبا غیرممکن میکند و به عنوان مانعی بزرگ برای ارتباط موثر در کسب و کار به شمار می رود.

انتقال صحیح پیام و ارتباط موثر در کسب و کار از مهمترین عوامل برای پیشرفت است.

از این رو باید از ماهیت پیام خود، مخاطبانی که دریافت کننده پیام هستند و نحوه درک پیام توسط مخاطبان شناخت کافی داشته باشیم.

همچنین باید موانعی که در مراحل فرآیند ارتباطی وجود دارد را بشناسید و آن ها را حذف کنید. امکان دارد در خود پیام نیز مشکلی وجود داشته باشد. اگر پیام نامرتب و بسیار طولانی و یا دارای خطاست، باید انتظار سوء تفاهم و تفسیر بد را نیز داشته باشید!همچنین ارائه بسیار سریع حجم زیادی از اطلاعات میتواند مشکل ساز باشد. باید درمورد فرهنگ مخاطب خود  شناخت کافی را داشته و از توانایی گفتگو و انتقال پیام به افراد مختلف برخوردار باشید.

بهبود  بخشیدن روابط کارکنان

به یاد داشته باشید که هیچ دوستی در نبود سطح مناسبی از ارتباطات شکل نمی‌گیرد. هر چه تعامل بین کارکنان بیشتر باشد، صمیمت در طول زمان افزایش می یابد. حالتی را تصور کنید که در آن بخشی از ارتباطات بدون نیاز به کلمات شکل می‌ گرفت، بنابراین برخورداری از توانایی برقراری ارتباطات کلامی و غیرکلامی افزایش می یافت. بیش از نیمی از کارکنان به دلیل روابط خود با مدیرشان از شغلشان استعفا می‌دهند.

شرکت‌های هوشمند اطمینان دارند که مدیرانشان تعادل بین حرفه‌ای بودن و انسان بودن را می‌‌دانند. رؤسایی که به کارکنان خود اهمیت نداده و با آن‌ها در ارتباط نیستند، همیشه آمار استعفای بالایی خواهند داشت.

ارتباط موثر در کسب و کار

ارتباط موثر در کسب و کار

 ارتباط موثر در کسب و کار ،توسعه و نوآوری

مهم نیست مسئولان ارشد سازمان تا چه اندازه ماهر و با استعداد هستند، در هر صورت ایده‌های آنان محدود است. با تشویق کارکنان برای به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ‌هایشان، به ‌زودی با کارکنانی مواجه میشوید که در واقع حرفی برای زدن دارند.

بهترین کارکنان شما همیشه ایده‌ هایی را برای اجرای موفق‌ کسب ‌و کار دارند و ایجاد موقعیتی برای طرح نظرات آنان، فرصت بزرگ برای سازمان شما به حساب می آید. هر سازمانی می ‌تواند با فعالیت گروهی برای ارتباط موثر در کسب و کار، نوآوری‌ های بیشتری به ارمغان بیاورد.

روشن است که مزایای ارتباطات برای کسب ‌و کارها فراوان است و تصور هر نوع موفقیت بدون وجود ارتباطات دشوار است.اگر اعتقاد دارید که کسب ‌و کار شما از شرایط خوبی در تعاملات برخوردار نیست، سعی کنید ارتباطات را قوی ترکنید و مزایای آن را بررسی کنید.

دلیل استفاده از بازاریابی ویدئویی در کسب و کار ها
مشاهده مطلب

 مشاهده مقالات بیشتر 

دلیل استفاده از بازاریابی ویدئویی در کسب و کار ها

گذراندن دوره های مدیریت راهی برای بهینه سازی کسب و کار

انگیزش و روش های ایجاد انگیزه در کارکنان

 

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *