کلمه CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان ، مخفف مشتری (Customer)، روابط (Relationship) و مدیریت (Management) است.در اینجا منظور از مشتری، مصرف‌کننده نهایی است که در روابط ارزش‌آفرین، نقش حمایت‌کننده را دارد. مدیریت، خلاقیت و هدایت (رهبری) یک فرآیند کسب‌وکار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب یک سازمان است

ظاهراً اصطلاح مدیریت ارتباط با مشتریان از زمانی که توماس سیبل، مدیر و مالک Siebel Systems عنوان «مدیریت ارتباط با مشتری» را در مورد نرم افزار تولیدی خود به کار برد، به تدریج درادبیات مدیریت و بازاریابی رایج شد

⚜️بسیاری از شرکتهای فعال در حوزه تکنولوژی اطلاعات، CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را مجموعه نرم افزارها یا خدماتی میدانند که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک می کند؛

⚜️بخش دیگری از فعالان حوزه مدیــریـــت، تاکید دارند که CRM نگرشی با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق رابطه با مشتریان است.

اهداف CRM چیست؟

✅ افزایش درآمد حاصله از فروش

✅ افزایش میزان موفقیت در روابط با مشتریان

✅ صرفـه‌جـویی در هزینه‌های اداری و بازاریابی و فروش

✅ افـــزایـــش مــیــــزان رضــایــت مشتریان

✅ افــزایــــش ســـود

هدف اصلی در crm ، مدیریت بر روابط با مشتریان است.اینگونه بگوییم که داشتن محصولات متمایز و منطبق با نیازهای مشتری، یکی از شروط لازم برای مدیریت بر روابط با مشتریان است، ولی لزوماً شرط کافی برای کسب و تداوم وفاداری مشتری نیست. شرط اصلی داشتن روابط مانــــدگــار با مشتری است.

 

✔️ برای مدیریت کسب و کار هایتان ، پیشنهاد میکنیم مقاله ۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک را بخوانید.

مدیریت ارتباط با مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتریان

چرا از  CRM استفاده کنیم؟

هر چه مشتری فرصت بیشتری برای انجام کسب‌ و کار با شرکت شما داشته باشد، احتمال موفقیت شرکت بیشتر است. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف گشودن کانال‌های فروش مستقیم، فروش آنلاین و استفاده از عامل‌های فروش و غیره است. هر چند با افزوده شدن بر تعداد کانال‌ها، مدیریت ارتباط با مشتری نیز سخت‌تر می‌شود.

استفاده از تکنیک‌های مدیریت ارتباط با مشتریان به کسب‌وکارها این کمک را می‌کند تا نسبت به رفتار مشتریانشان آگاهی لازم را یافته و عملیات تجاری‌شان را طوری عوض کنند تا در مسیر خدمت به مشتری قرار گیرد. درواقع CRM به کسب‌وکارها کمک می‌کند که به ارزش مشتریانشان پی برده و برای بهبود ارتباط با آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. هر چه شناخت بیشتری از مشتریان خود داشته باشید طبیعتاً نسبت به نیازهایشان نیز پاسخگوتر خواهید بود و در مقابل با افزایش حاصل از درآمد و رضایت مشتریان رو به رو خواهید شد.

 مشاهده مقالات بیشتر 

میلیونرها با چه روش هایی مدیریت زمان دارند؟

۴۰ روش اصول فن بیان درهنگام برخورد با مشتری

۶نکته برای پیشرفت در مدیریت کسب و کار های کوچک

 

⭐️به این مقاله چند امتیاز میدهید؟
[ 1 امتیاز از مجموع: 5]
برسی خدمت عارضه یابی بازاریابی و فروش
مشاهده مطلب
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *