باشگاه سوالات متداول مدیریت

به باشگاه سوالات متداول

موسسه امین خوش آمدید.

مشاهده سوالات مدیریت

مدیریت اجرایی MBA
مدیریت عالی کسب و کار DBA
مشاور حرفه ای مدیریت

اصول مذاکره حرفه‌ای چیست؟

جایگاه شما در مذاکره حرفه‌‌ای

اولین گام برای شروع یک مذاکره آگاهی فرد از شرایط و موقعیت خودش است. برای مثال فردی می‌خواهد در سازمانی شروع به کار کند و بر سر حقوقی دریافتی خود مذاکره می‌کند. در این مذاکره فرد باید واقع‌بین باشد و از کارکرد و توانایی‌های خود اطلاع داشته باشد. در صورت درخواست زیاده از حد فرد مقابل نیز آن را رد می‌کند. فرد مقابل باید قانع شود که چیزی که ارائه می‌دهد متناسب با کارکردی است که دریافت می‌کند. در واقع شما باید ازکاری که می‌توانید انجام دهید آگاه باشید تا فرد مقابل مذاکره را قانع کنید که از این معامله هر دو به نفع مشترک می‌رسید.

آگاهی از ارزش‌های طرف مقابل

در مرحله بعد شما باید بدانید که فرد مقابل‌تان به دنبال چه چیزی می‌باشد. در مواقعی ممکن است که خیلی از توانایی‌های شما برای طرف مقابل مهم نباشد پس مطرح کردن آن‌ها در مذاکره کاری بیهوده است. از طرف دیگر ممکن است فرد مقابل به دنبال چیزهایی باشد که برای شما اهمیت ندارند و اگر از آن‌ها آگاه باشید، با توجه به آن‌ها می‌توانید مذاکره را به نفع خود تمام کنید.

مشخص کردن اولویت‌ها در مذاکره حرفه‌ای

پس از این که از شرایط خود و طرف مقابل مذاکره آگاهی پیدا کردید لازم است تا اولویت‌های خود را در این مذاکره مشخص کنید. به این معنی که باید جایگاه خود را پیدا کنید و تصمیم بگیرید که چیزهایی را باید حتما به دست بیاورید و از چه چیزهایی می‌توانید صرف نظر کنید. مسلم است که مذاکره با توافق بر سر تمام منافع و خواسته‌های شما تمام نمی‌شود. پس شما باید آمادگی داشته باشید که بعضی از منافع خود را در طی مذاکره فراموش کنید و یا به خاطر آن‌ها مذاکره را تمام کنید.

مذاکره حرفه‌‌ای | پیش‌بینی اتفاقات

برای موفقیت در مذاکره علاوه بر این که استراتژی خود را مشخص کرده‌اید باید پیش‌بینی کنید که در طی مذاکره چه اتفاقاتی پیش می‌آید و طرف مقابل‌تان چه واکنش‌هایی نشان می‌دهد. در این صورت می‌توانید مذاکره را بهتر پیش ببرید و از ضعف‌های طرف مقابل برای رد کردن ضعف‌های خود و قوی‌تر کردن نقاط مثبت‌تان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که برای مذاکره اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و سریع‌تر به سراغ اهداف خود بروید.

بهترین بیزنس در ایامی که مردم نسبت به خرج کردن محافظه‌کار شدن چیه؟

به نظرم در زمان حال، سرمایه‌گذاری در ۲ بیزنس بسیار سود‌ده است. 1- خوراک، 2- IT و تکنولوژی. چون نیاز بشر به این دو روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و به قول معروف، آدمیزاد هیچ وقت از شکمش نمی‌تونه بزنه و IT هم که خودتون می‌دونید واقعا بشر به آن وابسته است.

فرض کنید که ۱۰ میلیون تومان پس‌انداز دارید. برای چند برابر کردن آن چه روش‌هایی رو انتخاب میکنید؟!

سه روش می‌تونید انجام بدید:

۱. ایجاد کسب و کار

۲. سرمایه‌گذاری در سایر کسب و کارها

۳. خرید دارایی

چه اشتباهاتی در تلاش برای “صرفه‌جویی در هزینه‌ها” وجود دارد؟

برای اینکه پاسخ حالت شخصی پیدا نکنه، به اشتباهات رایج برای صرفه‌جویی اشاره می‌کنم:

  1. خرید محصولات و خدمات ارزان؛ اما بی‌کیفیت
  2. پس‌انداز کردن پول، جای سرمایه‌گذاری
  3. پرهیز از تبلیغات کسب و کار برای کاهش هزینه
  4. رانندگی با خودروی فرسوده، جای خرید خودروی جدید
  5. عدم پرداخت حق بیمه، برای صرفه‌جویی در هزینه
  6. اجتناب از چکاپ پزشکی برای صرفه‌جویی
تجربه شما در رابطه با سرمایه‌گذاری در کارگزاری‌هایی مرتبط با بورس چیست؟

فعالیت در بازار سرمایه میتونه یک شغل دوم خوب باشه ولی برای شروع باید آموزش‌های لازم رو ببینید تا بتونید معاملات موفقی داشته باشید.

در حال حاضر هم تنوع ابزارها در بورس زیاد شده و میتونید اوراقی با بازدهی 20 تا 22 درصد سالانه خریداری کنید یا حتی سکه طلا خرید و فروش کنید. یعنی با هر شرایط اقتصادی قادرید در یکی از بازارها سرمایه‌گذاری کنید و مشکلی هم از این بابت نیست.

آیا شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) آینده روشنی دارد یا توسط شرکت‌های بزرگ‌تر ماشین‌سازی از بین خواهد رفت؟

به نظر من از بین نخواهد رفت ولی به آن جایگاهی که شایسته هست در مقابل پولی که برای ایده جاه‌طلبانه ایلان ماسک سرمایه‌گذاری شده سود بالایی نخواهد داشت مگر اینکه ایده‌های بهتری ارایه کنند مثلا ایده ماشین‌های برقی من را متحیر نکردند ولی ایده تریلی‌های برقی واقعا جالب اومد برام و واقعا میتونه انقلاب بزرگی به وجود بیاره.

برای تبلیغ و شناختن کسب و کار خانگی و فروش محصولات باید چیکار کنیم؟

بهترین گزینه برای شروع می‌تواند تبلیغات در فضای مجازی باشد که به صورت هدفمند و اصولی می‌توانید این کار را انجام بدهید و قطعا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مورد بعدی این است که در محل زندگی خودتان تبلیغاتی را ارائه بدهید و یا با مکان هایی که به خدمات شما نیاز دارند وارد مذاکره بشوید برای فروش محصولاتتان.

من برای شروع کار ترس دارم و این ترس از شروع نمیذاره که کسب کارم رو شروع کنم. ۲۳ سال سن دارم ولی..

من برای شروع کار ترس دارم و این ترس از شروع نمیذاره که کسب کارم رو شروع کنم. ۲۳ سال سن دارم ولی وقتی میخوام کاری رو شروع کنم هزارتا مورد میاد تو ذهنم و میترسم که شروعش کنم. ترس از نتونستن، ترس از نفروختن و خرابی بازار، ترس از کسب و کار اشتباه، ترس از اتلاف وقت و... نمیدونم چیکار کنم، چه کاری شروع کنم و چطور شروع کنم؟

دارن هاردی در کتاب ترن هوایی کارآفرینی به دلایل شکست در کسب و کار و راه‌های عملی و کاربردی برای گذر از این شکست می‌پردازد. مواردی که دارن در این سفر هیجان‌انگیز ترن هوایی کارآفرینی به آن می‌پردازد بسیار شگفت‌انگیز است و بعد از خواندن این کتاب متوجه می‌شویم این دلایل اصلاً به مواردی همچون سرمایه، محل کسب و کار، اعتبار، مدیریت موجودی و رقبا ارتباط پیدا نمی‌کند. دارن هاردی در هر فصل توضیح می‌دهد که این دلایل شکست اصلاً ماهیت خارجی ندارد و تماماً از درون فرد کارآفرین نشات می‌گیرد. او بیان می‌کند که دلایل اقتصادی نیستند بلکه کاملاً احساسی و ذهنی هستند.

برای فروش بیشتر پارکت و کاغذ دیواری تو شرکتم چه باید کرد؟

پیشنهاد ما استفاده از نرم‌افزار CRM هست، برای ارتباط بهتر و بیشتر با مشتریان خودتان.

اولین گام در راه‌اندازی کسب و کار چیست؟

اولین گام برای شروع هر کاری، همان فکر اولیه‌ای می باشد که برای آن دارید و قصد دارید که همچین کاری را انجام بدهید.

در مرحله بعد ایستادگی در همان کار میتواند بهترین گام برای موفقیتش باشد.

سوال خود را اینجا وارد کنید​