مقالات رویدادها قوانین و مقررات ثبت شکایات

موسسه آموزش عالی آزاد امین

دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

مدیریت استراتژیک

از نظر تاریخی ، مزیت اصلی مدیریت استراتژیك این بوده است كه به سازمان كمك می‌نماید تا از مجرای استفاده نمودن از روش منظم‌تر ، معقول‌تر و منطقی‌تر راه‌ها یا گزینه‌های استراتژیك را انتخاب نماید و بدینگونه استراتژی‌های بهتری را تدوین نماید . تردیدی نیست كه این یكی از منافع اصلی مدیریت استراتژیك است ولی نتیجه تحقیقات كنونی نشان می‌دهد كه این فرایند می‌تواند در مدیریت استراتژی‌ها نقش مهم‌تری ایفا كند .

دپارتمان : دپارتمان مدیریت مهلت ثبت نام : 1396/10/20 ظرفیت : 50 نفر هزینه دوره: 600,000 تومان هزینه پیش ثبت نام: 50,000 تومان پیش ثبت نام جهت پیش ثبت نام ابتدا به حساب خود وارد شوید.

توضیحات جامع

 

 واژه استراتژی یا راهبرد یعنی حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب سازمان. اگر بخواهیم سازمانی تاسیس کنیم ابتدا بررسی می کنیم که در چه محدوده و اهدافی باید کار کند و یا اگر یک سازمان وجود داشته باشد و بخواهیم برای آن استراتژی و اهداف تعریف کنیم همه این موضوعاتی که بقای یک سازمان را تحت تاثیر قرار می دهد در بحث مدیریت استراتژیک جای می گیرند.

برنامه ریزی استراتژیک، ابزار مدیریتی توان مندی است که برای کمک به شرکتها طراحی می شود تا آنها بصورت رقابتی خود را با تغییرات پیش بینی شده محیط تطبیق دهند. بویژه یک نگرش و تجزیه و تحلیل از شرکت و محیط مربوطه به آن ارائه می نماید و شرایط فعلی سازمان را تشریح و عوامل کلیدی موثر بر موفقیت آنرا شناسایی می نماید.

مدیریت استراتژیک به سازمان این امکان را می دهد که به شیوه ای خلاق و نوآور عمل کند و برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند. این شیوه مدیریت باعث می شود که سازمان دارای ابتکار عمل باشد و فعالیت هایش به گونه ای درآید که اعمال نفوذ نماید و بدین گونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت کنترل درآورد.

تحقیقات نشان داده است که عملکرد سازمان هایی که به مدیریت استراتژیک می پردازند بیشتر و بالاتر از دیگر سازمان هاست. دست یابی به یک حلقه ارتباط مناسب بین محیط یک سازمان و استراتژی، ساختار و فرآیندهای آن سازمان، آثار مثبتی بر عملکرد آن دارد. در واقع یک برنامه ریزی استراتژیک مشخص می سازد که با توجه به محیط و صنعتی که مشغول به فعالیت هستید و با توجه به رقبایی که در محیط حضور دارند و همچنین انواع مشتریان بازار، چگونه می توانید با یک برنامه ریزی دقیق بیشترین سودآوری را داشته باشید.

مدیریت استراتژیك به سازمان این امكان را می‌دهد كه به شیوه‌ای خلاق و نوآور عمل كند و برای شكل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نكند . این شیوه مدیریت باعث می‌شود كه سازمان دارای ابتكار عمل باشد و فعالیت‌هایش به گونه‌ای درآید كه اعمال نفوذ نماید (نه اینكه تنها در برابر كنش‌ها ، واكنش نشان دهد) و بدینگونه سرنوشت خود را رقم بزند و آینده را تحت كنترل درآورد .

پیش نیازها

تحصیلات دانشگاهی

این دوره مناسب چه کسانی هست ؟

مدیران سازمان ها و کسب و کارهای مختلف
دکتر هادی کریمی دکترای مدیریت برنامه ریزی استراتژیک
دکتر علی مختاری دکترای تخصصی مدیریت پروژه
دکتر فریبرز دخانیان دکترای مدیریت بازاریابی استراتژیک
استاد هادی شاهی مدیریت بازار
استاد امیراردلان ابوالفتحی کارشناسی ارشد EMBA
استاد سید مهدی هادوی کارشناسی ارشد حقوق
تاریخ شروع : 1396/11/01 زمان برگزاری : یکشنبه و دوشنبه مدت برگزاری : 300 ساعت مکان برگزاری : موسسه آموزش عالی آزاد امین